De grote verademing! - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Joanne & Robert - WaarBenJij.nu De grote verademing! - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Joanne & Robert - WaarBenJij.nu

De grote verademing!

Door: Joanne & Robert

Blijf op de hoogte en volg Joanne & Robert

10 Juli 2009 | Costa Rica, Tortuguero

Dag lieve mensen!

Eergisteren zijn we aangekomen in Costa Rica. De eerste dag en nacht hebben we doorgebracht in San Jose, de hoofdstad van het land.
We wisten niet wat ons overkwam. De mensen, de stad zelf, het eten...alles is ronduit geweldig! Het is duidelijk dat we niet meer zoveel gewend zijn. Costa Rica is absoluut (voor centraal Amerikaanse begrippen helemaal) een welvarend land. Maar het doet ook niet echt onder voor westerse landen.

We hebben een beetje door de stad geslenterd en vonden het heerlijk om niet de hele tijd aangestaard te worden. Niemand vroeg ons om geld of om iets te kopen, en dat was ook weer eens fijn. Ook sloegen we achterover toen we de keuzes in winkels en restaurants zagen.
Het hostel was erg mooi en gezellig. De mensen zijn aardig en relaxed en het eten is grandioos!

Nu zitten we in Tortuguero aan de Carribische (oostkust). Vanochtend hebben we een toer over het water gemaakt met een stille elektronische motorboot. Daardoor stoor je de natuur vrijwel niet. Echt ongelovelijk wat een dieren we hebben gezien. Meerdere soorten apen, meerdere soorten vogels (uiterst zeldzame, de gids die bioloog is stond versteld!), otters, vlinders en nog véél meer!
Vanavond gaan we de beroemde schildpaddentocht doen waarbij we hopelijk de schildpadden eieren kunnen zien poepen. Het gaat allemaal met veel respect en veel van de opbrengsten gaat naar conservatie, iets dat hard nodig is aangezien alle vier de schildpadsoorten bedreigd zijn.

Zondag gaan we naar één van ´s werelds meest actieve vulkanen en lekker badderen in hotpools!

We hebben geen Costaricaans nummer want er is haast niet aan een simkaart te komen. Mocht het nog veranderen dan horen we het. We houden jullie op de hoogte.

Groetjes en liefs Joanne en Robert

Adios!

• 11 Juli 2009 - 10:08

Opa Anton+oma Lily:

Dag lieve Robert en Joanne,

Fijn te horen(gisteren ook via de telefoon bij Ton) en nu via de mail, dat Costa Rica een verademing is.
    Schitterend, om excursies mee te doen met zeldzame dieren.
    Vandaag dus geen schildpadsoep op het menu, maar wel een goede keuken (Spaans?).
    Hier gaat het redelijk goed: conditie van opa komt langzaam maar zeker weer op peil.Nu is het de kunst om dat vast te houden, zonder daar de hel dag mee bezig te zijn.
    Geniet van de andere sfeer en de vrijheid, die een beetje welvaart met zich meebrengt,

lieve groetjes, opa anton en oma Lily

• 11 Juli 2009 - 18:25

Ikina:

Lieve sachatten, Wat fijn voor jullie. Geniet ervan en maak mooie plaatjes, want wij willen het natuurlijk ook zien!
    Mam (van Joanne)

• 12 Juli 2009 - 16:33

Miek:

Hoi Joanne en Robert,
    Heerlijk dat jullie het zo fijn hebben nu en kunnen genieten van al het moois dat er te zien is, jullie hadden wel een vakantie verdiend na die drukke tijd op Jamaica.
    Héél veel plezier en doe voorzichtig, Liefs Miek

• 12 Juli 2009 - 18:55

Papa:

Wat leuk dat jullie zo blij verrast zijn.Geniet maar met volle teugen jullie hebben er hard voor gewerkt.
    Liefs,
    Co Lucas

• 13 Juli 2009 - 09:37

Maya:

Lieve Robert en Joanne,
    Klinkt allemaal geweldig!!!
    Ben een brok jaloersiteit hier.
    Heel veel pleizer met de mooie dieren en mensen die jullie daar zien.

Veel liefs dikke kus!
    May.

• 16 Juli 2009 - 10:23

Mam Karin:

hey lieve robert en joanne,
    weer terug van vakantie en jullie verhalen gelezen te hebben, ben ik blij dat jullie het zo fijn hebben daar! wat een ander eilandgevoel daar op costa rica als ik dat zo lees en hoor over de telefoon! dat hebben jullie wel verdient! geniet ervan en over een maand zien we elkaar , kunnen we eindelijk ff knuffelen!! dikke kus van mij!!!!

• 16 Juli 2009 - 16:20

Oma Nel En OpaWim:

Hallo Joanne en Robert!!
    Als we het goed begrijpen,zijn jullie van de hel in de hemel gekomen.Nu is het genieten geblazen hè? We gunnen het jullie van harte!We hopen dat jullie er iets moois van kunnen maken.Hier gaat alles "z'n gangetje"We wensen jullie nog een fijne vacantie en tot ziens
    Liefs van ons beiden!!

• 28 Juli 2009 - 12:16

Wim:

Daag lieve vriendjes, wat goed dat jullie het zo leuk hebben! snap ook heel goed dat het niet aangestaard worden heerlijk is, ik ervaar hetzelfde nu ik weer terug ben in Nederland! hoop dat jullie nog een hele mooie laatste tijd van jullie reis ervaren en tot heel snel weer in het prachtige Nederland :) We gaan zoveel chillen en al onze avonturen bespreken! :) tot dan! xxxxxx