Slothjes, fruitdrankjes, golfjes en zon - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Joanne & Robert - WaarBenJij.nu Slothjes, fruitdrankjes, golfjes en zon - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Joanne & Robert - WaarBenJij.nu

Slothjes, fruitdrankjes, golfjes en zon

Door: Joanne & Robert

Blijf op de hoogte en volg Joanne & Robert

28 Juli 2009 | Costa Rica, Quepos

Hola!

We zijn nu bijna drie weken in Costa Rica en hebben al heel wat gezien.

De vulkaan in Arenal hebben we vanwege bewolking 's nachts niet kunnen bewonderen. Geen spuitende lava dus. Gelukkig kwam het geval op de ochtend van ons vertrek nog even tevoorschijn! Waren we er gelukkig niet voor niets geweest.

Vervolgens zijn we naar Montezuma afgereisd, een dorpje in een wat meer afgelegen gebied. Daar hebben we mooie wandelingen gemaakt langs de kust: de jungle gaat hier direct over op het strand en de pacific ocean. Dit laatste staat natuurlijk gelijk aan, jawel, surfen! En in Montezuma was dat geweldig. Vanuit het water is het uitzicht op de rotsen en jungle geweldig, helemaal in combinatie met een strakblauwe hemel en schitterende warme zon. De golfen waren lekker voor ons allebei en er waren maar een handjevol mensen in het water. En dat op een kilometergroot strand! Wat wil je nog meer?!
We vroegen er dan ook niet om, maar we kregen het wel: schreeuwende apen. Vanuit het water konden we ze horen en vanaf het strand konden we ze prima zien. Communiceren met ze is ook geen probleem, iets dat Robert schijnbaar instinktief nog kan. Als je ze probeert na te doen - of wat voor kreet dan ook maakt - worden ze territoriaal en krijsen ze terug.

In Montezuma werd een strand-technofeestje georganiseerd. Een dergelijk feestje hadden we een half jaar moeten missen en die kans - helemaal gezien de lokatie - lieten wij natuurlijk niet aan onze neus voorbij gaan. Het was zogezegd 'voetjes van het zand!'

We zijn nog even in een jungle lodge geweest en vervolgens naar Jaco gegaan. Jaco is erg Amerikaans en het strand was ook niet 'je van het'. Daarom zijn we sneller dan gepland verder naar Quepos vertrokken, waar we nu zitten. Dit is vlakbij Manuel Antonio waar ook het gelijknamige natuurpark te vinden is. De afgelopen dagen hebben we aan het strand van Manuel Antonio gezeten en daar onder andere weer gesurfd. Vandaag hebben we het park bezocht en dat bleek na al het wild dat we inmiddels hebben gezien toch weer een erg leuke aanvulling.

Joanne had (vooral voor de grap) steeds gezegd dat ze heeeel graag een baby slothje (Luiaard) wil zien. En zo bleek, we hadden geen geest uit de fles nodig om haar wens in vervulling te laten gaan. Zo klein als de kans is om het beestje te zien was het Luiaardje zelf. Het is het meest schattige beestje denkbaar en logischerwijs ging Joanne kapot.
Het schattige harige beestje was net even wezen poepen op de grond en was nu weer op weg naar de boomtop. En aangezien de Luiaard niet bepaald snel is, hadden wij oceanen van tijd om 'em eens goed te fotograveren.

De paden begeleidden ons van de jungle naar het strand en vice versa. Uiteindelijk hebben we veel beestjes gezien waaronder ook veel apen die erg dichtbij komen.

Al met al hebben we het dus goed naar onze zin. Met het eten zijn we ook nog erg blij. En ze hebben hier geniale fruitdrankjes!!!
We snappen wel waarom (naar men zegt en schijnbaar heeft onderzocht) Costaricanen, of Tico's, de meest gelukkige mensen ter wereld schijnen te zijn. Wij vinden ze in ieder geval ook erg vriendelijk. In ieder geval vriendelijker dan veel mensen in veel landen.

Morgen vertrekken we naar Dominical. Dit plaatsje staat bekend om zijn geweldige golven en reefbreak. Na twee dagen vervolgen we onze reis naar Drake Bay dat erg afgelegen ligt. Hier hopen we walvissen en dolfijnen te spotten die op doorreis zijn. Hierna gaan we terug naar de hoofdstad om de betonnen jungle A.K.A. New York op te zoeken.

Hasta luego!

• 29 Juli 2009 - 09:26

Maya:

Lieve Robert en Joanne,
    wat geweldig allemaal! Vooral dat baby slothje! Klinkt echt schattig.
    Ben erg benieuwt naar jullie foto's. Echt super dat jullie zoveel mooie plekken samen zien. Heel veel plezier en ben erg benieuwt wat jullie van NY vinden.
    Dikke kus en tot na Sziget!!!Daarna gaan we heel veel chillen!

Liefs May.

• 29 Juli 2009 - 17:10

Miek:

Hoi Lieve Joanne en Robert,
    Ik lees dat jullie het erg leuk hebben daar, wat een ervaringen zeg, ben ook wel benieuwd naaar jullie foto`s en wat zullen jullie een hoop te vertellen hebben als jullie weer down to earth ;-)zijn .
    Geniet nog maar even lekker van jullie vrijheid en alle moois onderweg.en een goeie reis verder naar N.Y, Londen en Amsterdam.
    Liefs Miek.

• 29 Juli 2009 - 18:19

Jo En Yv:

O, wat zien jullie toch veel en al die belevenissen. Echt geweldig. ook om te lezen. Kan me begrijpen dat dat babyluiaardje echt schattig was. Je zou hem zo in je tas stoppen, he Joanne! Haha.
    Wij wensen jullie nog heel veel plezier de komende weken en doe vooral de groeten aan al die dolfijnen en walvissen die jullie hopelijk nog gaan ontmoeten. En veel plezier in New-York.

Liefs Johan en yvonne

• 29 Juli 2009 - 20:09

Opa Anton+oma Lily:

Dag Lieverds,

Wat is dat fijn om te lezen: jullie genieten volop en doen en zien van alles.
    Straks resten alleen de stapels foto's, die nog maar een heel klein stukje zijn van hoe jullie het nu beleven.
    De overstap van groene jungle naar stenen jungle zal wel een rare ervaring zijn,maar New York is een gekke stad met vele gezichten.
    Dat moet je beleefd hebben,

liefs en groetjes,
    opa Anton+ oma Lily

• 30 Juli 2009 - 21:02

Bea:

Hey lieverd,
    Geweldige verhalen om te lezen... een heel ander leven dan in ons snel "kikkerlandje"...
    Wij zijn net trug van Frankrijk!Leuk gehad en heel erg lekker weer vergeleken met wat het nu weer is bij ons in Winsum (veel regen en wind).
    Leuke camping hoor Robert, jij hebt die o.a. aangeraden!(Eurolsol in St.Giron) Hoge golven. Anton heeft 1x met een jongen wezen golfsurfen, jammer genoeg kreeg die jongen de plank tegen z'n mond en was dus gewond... einde verhaal... jammer voor Anton, hij wilde niet in z'n ééntje surfen. Maar geen nood... hij had daar een leuk meidje ontmoet!!!!

Lieverds, nog heel veel plezier en see you soon!
    Bea

• 05 Augustus 2009 - 16:08

Mischa:

Hey dude en dudette!
    Ik ben weer bij met lezen en kom net tot de conclusie dat jullie vandaag 5 aug alweer naar New York vliegen (the big rotten apple? ;)
    Ik ga zo nog ff jullie foto's bekijken van costa rica. Wat een fantastisch land he! En op mijn vraag of jullie van dichtbij een sloth hebben gezien heb ik nu ook antwoord. Heel gaaf!

Geniet er nog even van en tot snel!

kusje mies en nouk

• 10 Augustus 2009 - 09:35

Harm Ineke & Kids:

Hallo Robert en Joanne,
    Geweldig om jullie verhalen af en toe te lezen. Wij volgen jullie verhalen hoor!! Veel plezier nog en lekker genieten.
    Groeten uit Nijkerk

• 12 Augustus 2009 - 19:28

Mam Karin:

die verhalen zijn steeds erg boeiend om te lezen!
    voor jullie zo leuk om later nog eens na te lezen!
    dikke kus van mij!