Vakantie - Reisverslag uit Oracabessa, Jamaica van Joanne & Robert - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Oracabessa, Jamaica van Joanne & Robert - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Joanne & Robert

Blijf op de hoogte en volg Joanne & Robert

06 Mei 2009 | Jamaica, Oracabessa

Beste vriendjes, vriendinnetjes en andere geinteresseerden,

Hoe is het met jullie?
Hier op Jamaica is wederom alles irie. We hopen dat alles in Nederland goed gaat.

Na een geweldige vakantie met de familie van Joanne, die hier tien dagen op bezoek waren, zijn we weer aan het werk geslagen. Ze arriveerden op 22 April en zijn vrijdag op zaterdagnacht 2 Mei weer vertrokken. Voor ze kwamen hebben wij het wederom heel druk gehad met interviewen. We hebben tot 2 Juni om ons rapport te voltooien, dus alles moet nu op een iets sneller tempo gebeuren dan dat men hier gewend is. We hebben vele mensen geinterviewd uit de community en uit deze interviews kwamen veel bruikbare en interessante gegevens. Deze week doen we nog veel interviews. Ook hebben we vergaderingen bijgewoond en scholen bezocht. We krijgen steeds meer een idee hoe het verslag eruit gaat zien!

Na een paar drukke weken hadden we dus heerlijk tien dagen vakantie.
De foto’s zijn te zien op: http://www.mijnalbum.nl/Album=LCMADKQY
Joanne’s familie (ouders, broertje en schoonzus) kwamen op woensdag aan. We hebben ze het stadje laten zien en natuurlijk het strand.Ook hebben we een vergadering bijgewoond van de Sport Trust. Zo konden we laten zien waar we zoal mee bezig zijn tijdens onze stage. Ze verbleven bij ons in huis.

Na de kennismaking met Oracabessa hebben we een auto gehuurd en zijn we gaan touren. We wilden graag het eiland laten zien. We zijn eerst naar Long Bay gereden. Dit ligt in Portland, een mooie en groene provincie in Jamaica. Daar hadden we een erg leuk hostel aan het strand. We hebben Port Antonio bezocht en een tocht gemaakt op de Rio Grande, een heel mooie rivier. Op een bamboovlot zijn we de rivier afgegaan. Tussen de middag werden we getrakteerd op een echte tropische regenbui, zodat we Nederland niet helemaal zouden vergeten. Ook hebben we nog gesufd in Boston Bay, een plaatsje vlakbij. Ikina, Joanne’s moeder, stond meteen vijf keer op de plank dus dat was een groot succes.

Na een relaxed dagje terug in Oracabessa zijn we vertrokken naar Treasure Beach. Dit stille plaatsje aan de Zuidkust is prachtig en we wilden het laten zien aan de familie. We hadden een erg leuk huisje en hebben een prachtige boottocht gemaakt, waarbij we dolfijnen, krokodillen en Maikelvogels met kuif hebben gezien (zie foto’s). Op de terugweg naar huis hebben we nog aan lianen gezwaaid bij de YS falls, mooie watervallen waar je Tarzan kon spelen.

Veel te snel waren de 10 dagen weer om en zijn we ‘s nachts naar het vliegveld in Kingston gereden. Nu beginnen we weer aan het ‘normale’ leven en gaan we hard verder aan ons rapport. Nog een maandje hard weken en daarna nog een maand verbeteren en implementatie, en dan begint er een nieuwe vakantie. We hebben in ieder geval weer veel energie gespaard om aan de slag te gaan. We houden jullie op de hoogte en veel liefs voor iedereen!

• 06 Mei 2009 - 17:27

Walderik & Welas:

Heeey laiverds!!!

Wat een verhaal alweer! Fijn dat jullie even vakantie hadden, en Robbuuuuuurt wat is je haar lang! Crisis!!!

Die foto's van dolfijnen, krokodillen en de maikelvogel zijn heel mooi!
    Mag je zo'n Maikelkatje nou niet mee nemen? In je koffer ofzo?? :-)

Veel succes met de interviews en spreek jullie hopelijk gauw eens op Skype!

Veel liefs,

Walderik & Welas

• 06 Mei 2009 - 19:12

Johan En Yvonne:

Hoi Robert en Joanne,

Wat hebben jullie het gezellig gehad, zo te zien op de foto's. Was vasr erg leuk en ontspannend, even een"vakantie" tussendoor. Die dolfijnen, pelikanen en vogels zijn erg leuk, maar die krokodil.....Brrr.Volgens mij groeit je haar erg hard daar, Robert of hebben ze geen kappers daar? Haha. Heel veel succes maar weer met jullie studie/stages en interviews en veel plezier in jullie vrije tijd.

Liefs Oom Jo en tante Yv

• 06 Mei 2009 - 20:38

Mam Karin:

hey lieve robert en joanne! wat een leuke foto,s ,was een hele fijne vakantie zo te zien! mooie dingen hebben jullie gezien! die kroko,s dat zie je hier in de drentse aa niet he?!!!! hahaa.
    prachtig die zeefoto,s ook! bedankt voor het leuke verhaal hoor!! dikke kus van mij!!!!

• 06 Mei 2009 - 21:21

Opa Anton En Oma Lil:

Fijn, dat jullie met Joanne's ouders een lekkere vakantie hadden.
    Nu er nog even goed tegenaan met europese mentaliteit.
    Opa gaat morgen naar het ziekenhuis voor behandeling van de ritmestoornis. Hij moet er een of twee nachtjes blijven voor instelling van medicijnen.
    Hopelijk heeft ie dan weer wat meer energie.
    We leven nu in de eerste versnelling, traag dus, maar het is niet anders.
    We houden jullie op de hoogte,
    liefs en groetjes, opa Anton en oma Lily

• 07 Mei 2009 - 07:32

Opa En Oma Eikenlaan:

Dat was weer een leuk en duidelijk verslag waaruit blijkt dat jullie je en deze korte vakantie met de ouders van Joanne en haar broer en Scoonzus goed hebben vermaakt.
    Fijn dat jullie saman leuke en ontspannende dagen hebben mogen beleven.
    We wensen jullie heel veel sukses bij het vervolg van jullie taken, zodat het afstuderen en de stage mag slagen.
    Als je het verhaal leest hoe jullie met de familie deze dagen van vakantie hebben doorgebracht dan krijg je een goed beeld wat er daar allemaal is te zien,
    leuk hoor.
    Nu het aller beste verder.
    De hartelijke groeten, van Opa en Oma Groningen

• 07 Mei 2009 - 07:53

Claudia Werkhoven:

He Joanne, heerlijk die vakantieachtige foto's, ben wel een beetje jaloers op jullie......gelukkig lees ik ook dat jullie hard moeten werken maar zo'n omgeving....!!!!!
    Wij zijn alweer bezig met de planning van volgend jaar en ik heb begrepen dat je weer graag wilt lesgeven. Daar wil ik graag een afspraak voor maken met je, wat je precies wilt enz enz. Dus als je in de gelegenheid bent, het kan ook per mail natuurlijk want ik heb geen idee wanneer je terugkomt. Laat me even weten en veel plezier en succes daar!! Gr
    Claudia

• 07 Mei 2009 - 13:17

Hugo En Maya. :

Hey lieve Robert en Joanne,

Wat een leuke trip zeg! Foto's zien er ook helemaal top uit. Veel succes met het rapport en heel veel liefs dikke kus van ons!

• 07 Mei 2009 - 15:12

te gek watjullie beleven,
    op zo'n "studiereis".Er
    komt toch een hoop lol
    bij hè?En een mooie
    vacantie met de hele familie.Er zijn weer veel
    foto's bij.Daar kan ik weerheel wat mee rommellen,We wensen jullie nog veel plezier
    en studie toe!!

Liefs Oma en Opa!!

• 07 Mei 2009 - 21:24

Eme:

hey zoonlief en schooooondochterlief.
    prachtig om al die exotische dieren in alle vrijheid te zien die je hier alleen maar in de dierentuin kan aanschouwen.
    fijn dat jullie samen met je (aanstaande) familie even konden uitrusten en genieten van jam en aica.
    helaas voor jullie is het al weer voorbij ,maar nog ff een maandje hard werken ,en dan liggen er vast nog vele mooie en indrukwekkende momenten op jullie in juli in het verschiet.
    En nog tenky voor de foto,s en yoush van je ouweheer uut assn.

• 10 Mei 2009 - 14:36

Ton En Marissa:

Hallo :-)

Wat een leuk verhaal weer, als wij naar de foto's kijken worden we wel een beetje jaloers. Ook wel ff lekker na zo'n lange tijd om ff vrij te zijn en weer nieuwe dingen te zien. Oja en wat is Robert's haar al lang man. Je lijkt volgens Marissa wel een eiland bewoner ;-). Nou geniet er in elkgeval nog van ook al hebben jullie soms een beetje heimwee, want als jullie weer thuis zijn missen julie ook weer de tijd in de jungle.

Nou Heel veel kusjes en liefs Ton en Marissa

xxxxxx

• 15 Mei 2009 - 11:17

David:

leuk hé?

• 26 Mei 2009 - 15:48

Wim:

Robert met je lange haar, ziet er tof uit! Sowieso zien de foto's er allemaal heel paradijslijk uit! Ben wel een beetje jaloers op jullie mooie avonturen en geweldige dingen die jullie daar zien! Mijn reis zit er ook aan te komen, zal dan ook wel ff een waarbenjij.nu aanmaken :)

Hoop dat jullie ook nog een hele mooie vakantie tegemoet gaan na al het harde werken :D veel plezier
    toedelie xxxxxxx

• 27 Mei 2009 - 16:45

Mies En Nouk:

Hey dude en dudette! Even een reactie vanuit het Drentsche Gasselte. Goed om te lezen dat jullie een fijne vakantie hebben gehad! Ik begrijp dat het einde op Jamaica in zicht is. Wel relaxed dat jullie samen 1 rapport mogen maken :-) en daarna door naar Costa rica dus. Dat gaan jullie ook echt heel mooi vinden! En welverdiend. Succes met de laatste loodjes! Dikke kus mies en nouk

• 27 Mei 2009 - 19:34

Yvonne:

Hoi Robert en Joanne,

Je krabbelde mij op mijn hyves, maar dacht ik doe even iets terug op deze site. Ik ben met Hennie op vakantie geweest, 8 dagen naar Turkije. Ff heerlijk een weekje relaxen en fantastisch weer gehad. Ben inmiddels alweer een weekje thuis. Dan weet je dat in ieder geval. Nog wel bedankt voor je krabbel.
    Jullie beidjes nog even heel veel succes met de laatste rapporten/verslagen. Dat zal nog even hard werken worden, maar dan kun je er daarna ook van profiteren, toch? Er even lekker tussenuir naar Costa Rica (heb ik van Karin gehoord) Heerlijk hoor. Nogmaals succes met de laatste loodjes en daarna alvast heel veel plezier met de vakantie.
    Ook de groetjes van Johan, Ron en Denise.

Liefs van Yvonne

• 31 Mei 2009 - 09:14

Mirjam:

Hallo Joanne en Robert
    Hier een berichtje van tante Mirjam,
    Heerlijk om te lezen hoe jullie het daar hebben en het daar doen. Ikina en Co hebben bij opa alles verteld over de vakantie bij jullie. Geweldige verhalen. Kreeg zin om ook eens heen te gaan.Zet hem op en heel veel lieve groeten van Mij, Nico en Sam.