Eerste dagen Jamaica - Reisverslag uit Oracabessa, Jamaica van Joanne & Robert - WaarBenJij.nu Eerste dagen Jamaica - Reisverslag uit Oracabessa, Jamaica van Joanne & Robert - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Jamaica

Door: Joanne & Robert

Blijf op de hoogte en volg Joanne & Robert

05 Februari 2009 | Jamaica, Oracabessa

Dag lieve mensen!

Bedankt voor jullie reacties. Sinds we zijn aangekomen hebben we nu pas de mogelijkheid om wat op onze pagina te plaatsen. De reis ging soepeltjes en van de vrieskou in Brussel kwamen we om 13:00 maandagmiddag terecht in een zonovergoten Jamaica met 30 graden. Onze begeleider Jonathan wachtte ons op het vliegveld op en vervolgens zijn we in twee uren naar onze bestemming Oracabessa gereden. Tijdens die reis reden we langs de noordkust langs mooie stranden en groene heuvels en bergen maar zagen we ook de meest bizarre zaken. We waren absoluut in Jamaica! Overal van die groepjes jonge en oude typische rastafari gasten bij van die hangerige huisjes. Geiten, varkens en koeien langs en op de weg en de infrastructuur en het rijgedrag is ook verre van wat wij in Nederland gewend zijn.

Toen we in Oracabessa aankwamen hebben we meteen deelgenomen aan een community meeting. Het was erg interessant te zien hoe vergaderingen hier verlopen. Wat we hierover kunnen zeggen is dat het heel anders gaat dan in Nederland!
Daarna werden we naar ons huis gebracht en dit bevindt zich 5 minuten lopen van ons kantoor en van het strand dus dat is top. We wonen samen met Craig en zijn vriendin, zij zijn de ´caretakers´ en heel aardig.
We waren doodop die avond. Na wat uitslapen heeft Jonathan ons de volgende dag samen met Craig in Ocho Rios afgezet. Ocho Rios is een toeristisch stadje in de buurt van het kleinere en veel minder toeristische Oracabessa. We moesten inkopen doen en Craig heeft ons erg geholpen met alle winkels vinden en heeft ook de nodige kortingen geregeld.

Het is echt ongelovelijk wat een wereld van verschil het is. Eigenlijk is het net of je midden in een film bent gezet. Als we op straat lopen worden we constant aangesproken om dingen te kopen. In het dorpje waar we wonen wordt dat al wat minder omdat sommigen nu wel weten dat we er wonen en dat zal vast steeds meer het geval zijn.

Gisteren, op woensdag, zou er een sportevenement plaatsvinden op het terrein. Dit ging helaas niet door want we hadden te maken met tropische regenval. Zelfs voor Nederlandse maatstaven is dat overweldigend! We hebben met onze Jonathan om de tafel gezeten over het één en ander en toen het weer iets beter werd zijn we samen met Jonathan langs scholen gereden om flyers voor een sportevenement uit te delen, mensen te ontmoeten en te zien hoe het er op die scholen aan toe gaat. De straten in Ocho Rios stonden soms compleet onder water!

Vandaag zitten we voor het eerst op kantoor. Nu moeten jullie niet denken aan een typisch kantoor. Eigenlijk is het meer een open gebouwtje vlak aan het strand.

Omdat we het best druk hadden en daarna het weer wat om sloeg hebben we nog geen mooie foto’s gemaakt. Dit gaan we zo snel mogelijk doen. De komende dagen zou het weer nog wat onstuimig/bewolkt zijn en daarna zal het wel weer heel zonnig zijn.

We hebben nu ook allebei een mobiel nummer. Dit zijn ze:

Joanne: +18764077555
Robert: +18764077333

Via www.belpiraat.nl kunnen jullie ons goedkoop bellen en anders via skype.

Onze skype namen zijn:
Joanne: joannelucas1
Robert: robert.moltmaker1

Tot zover ons eerste verhaal.
Groetjes en liefs,

Joanne & Robert

• 05 Februari 2009 - 16:08

Mendel:

Altijd leuk als het stereotypisch denken bevestigd wordt :-) klinkt goed allemaal! veel plezier jullie in die andere wereld, Geniet ervan!

• 05 Februari 2009 - 17:46

Johan En Yvonne:

Hey Joanne en Robert,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en heel erg interessant om jullie 1e belevenissen te lezen. Wat een wereld van verschil. Succes en veel plezier.

Liefs Jo en Yv

• 06 Februari 2009 - 08:39

Ikina:

Lieve schatten, wat een belevenissen. Ik word steeds meer nieuwsgierig en zou graag om een hoekje kijken. Mooi verhaal van jullie. Geeft een goede indruk. Zet hem op.

• 06 Februari 2009 - 08:57

Opa Anton En Oma Lil:

geniet van de andere wereld met geuren en kleuren, die je niet kent.
    dat lees je niet in een reisgids, dat moet je beleven,liefs opa en oma

• 06 Februari 2009 - 11:39

Kimm:

Hay schat,

zit nu met je moeder je berichtje te lezen.. heb een afspraak met coach martin! maar echt super dat jullie het zo leuk hebben. Mis je wel op school maar dat halen we als je terug bent wel in. Geniet van de hangmat!!

XXXX

• 06 Februari 2009 - 11:40

Oma N+Opa W:

Hallo Joanne en Robert!
    Ten eerste bedankt voor de Email. Alles loopt nu ongeveer op rolletjes hopen we.Ja,het is daar wel even anders als hier.
    We kennen dat ons wel voorstellen.aan de hand van de vele televiesie beelden uit dat soort landen.Dat is wel ff wennen.Wij wensen jullie een fijne tijd toe. Het is een hele belevenis,dus geniet ervan
    Veel liefs en plezier van
    OmaN+OpaW

• 06 Februari 2009 - 13:43

Yolinde:

Lieverds!

Allereerst tnx voor je mail jo! Fijn om zo'n heel verhaal van jullie te kunnen lezen.. Ben heel erg benieuwd naar de eerste foto's.. Ik ga morgen kijken of ik eruit kom met skype.. (ik heb t dan wel op mn computer maar hoe of wat precies?)

Heeel veel plezier daar!

Dikke kus vanuit het koude Hollandia..!

• 06 Februari 2009 - 20:34

Karin:

na jullie telefoontje gisteren zo,n mooi verslag! mooi geschreven , zie het helemaal voor me! dit is jullie gevoel, zoals jullie het nu beschrijven, is heel mooi om later terug te lezen voor jullie! dikke knuffel van mam!!!

• 07 Februari 2009 - 13:40

Iris:

wat fantastisch leuk!! het klinkt prachtig, ik zit hier nog even een kleine 2 maanden weg te kniezen en dan moeten we maar eens kijken of er een toevallige ontmoeting inzit ;) heel veel plezier! en geniet er van!!!

• 07 Februari 2009 - 16:14

Papa:

Dit verhaal kan zo in de serie reisverslagen van de volkskrant. Zijn jullie allebei journalistiek begaafd? Wellicht toch de verkeerde opleiding gekozen. Ben heel benieuwd of vanuit een gammel kantoor toch de mooiste plannen het daglicht gaan zien. Heel veel succes verder en we houden contact.
    Co Lucas

• 10 Februari 2009 - 18:30

Karin:

hey, heb net jullie foto,s gezien, leuk hoor! kunnen wij ons toch helemaal niet voorstellen dat het kantoor op zo,n manier gelegen ligt, wat wil je nog meer!! en dat noem je nog eens een achtertuin haha!liefs mam

• 10 Februari 2009 - 19:23

Eme:

Nadat ik de foto,s heb bekeken heb ik sterk de indruk dat iedereen daar behoorlijk gestressed is.
    Vooral als je vanuit je ""kantoor" naar die onrustige zee moet kijken.
    Op mijn kantoor in Hoogeveen wordt je tenminste niet afgeleid door zulke vreselijke taferelen.
    Ik ben helemaal niet jaloers op jullie,
    vreselijk toch: je kantoor op het strand tussen de palmbomen met zonnig ,warm weer.
    bah.
    tot skyps
    liefs van je pa.

• 11 Februari 2009 - 14:25

Miek:

Hoi Joanne en Robert,
    leuk om jullie belevenissen te volgen via deze site.
    Ga zeker regelmatig even kijken, wat jullie allemaal mee maken daar in het zonnige Jamaica, veel succes en vooral ook veel plezier, Liefs Miek

• 11 Februari 2009 - 17:00

Ikina:

Is Maikeltje jullie huisdier? Schattig aaibaar beestje. Lijkt me leuk om die 's avonds nog even uit te laten in het dorp. Jullie kantoor zou niet misstaan op de Zuidas van Amsterdam. Daar kan de ING nog een puntje aanzuigen. Als alle bankiers zich zo zouden laten huisvesten zou er misschien van een kredietcrisis geen sprake zijn geweest.
    Kus mam

• 11 Februari 2009 - 19:57

Johan En Yvonne:

Leuk om zo jullie eerste foto's te zien. Vooral jullie kantoor ziet er erg luxe uit!! Haha.

Groetjes en liefs Johan en Yvonne.

P.S. Is die "Maikeltje" jullie huisdier?

• 12 Februari 2009 - 09:01

Johan:

Hai Robert & Joanne.

Alles wel, ook ff een reactie wat betreft het kantoor. Ik zeg maar zo een ieder krijgt wat hij verdiend. Dus geniet er maar van. Mijn uitzicht van mijn kantoor is zeker niet zo mooi, maar wel wat beter als die in Hoogeveen, ha ha. Hou wel wat tijd over voor jullie stage

• 12 Februari 2009 - 11:45

Claudia:

Jeetje, het lijkt wel het paradijs!! Wat een mooie stranden en natuur om jullie heen!! Geniet daar in je vrije tijd lekker van.
    groeten,
    Claudia

• 13 Februari 2009 - 07:18

Barbara:

dat ziet er goed uit! is toch gewoon om jaloers op te worden..

volgens mij gaat het helemaal goedkomen met jullie, geniet ervan!
    x bar

• 13 Februari 2009 - 13:34

OmaN+ OpaW:

Hey Jongens!Leuke foto's,Vooral die van Maikeltje.Wij denken dat Maikeltje een soort hagedis?Die zal zichzelf wel uitlaten.Verderis hier alles OK.Liefs van
    OmaN+OpaW

• 13 Februari 2009 - 17:04

Papa:

Joanne zo langzamerhand begin je een stuud te worden.Bijna het hoogste cijfer van de klas voor marketingmanagement!Geweldig! Links en rechts zullen wel wat vrienden wegvallen en hoe vindt Robert dat? Foto's gezien. Prachtig!! Ik kan niet wachten om naar jullie toe te komen en niet alleen vanwege het landschap. Robert weinig golven op de foto. Jammer, wellicht wordt het beter.
    Veel liefs en groeten!

• 13 Februari 2009 - 21:42

Willemijn En Rui:

hoi joanne en robert,

Joan, nu weet ik eindelijk hoe Robert eruit ziet.:) Ik wens jullie veel plezier en een relaxste tijd op Jamaica. Lekker z'n kantoor aan het strand. Ik zal jullie gebeurtenissen blijven volgen via de site.

x willemijn en rui

• 14 Februari 2009 - 00:28

Jacob:

Hey Robert!

Zier er niet verkeerd uit daar!
    Ik ben bijna klaar, nog een maandje denk ik. Gaat dus de goede kant op.

Laterz
    Jacob

• 14 Februari 2009 - 11:26

Hugo En Maya:

Hey lieve Robert en Joanne,
    Ziet er super uit allemaal! We zijn erg jaloers... hier is het namelijk nog steeds veel te koud en te nat. We hebben geprobeert jullie gisteren te bellen maar dat lukte niet. Proberen t nog wel ff een keer. Heel veel plezier en een dikke kus van ons en muis (die bij me kwam toen ik je bericht las) misschien mist ze jullie ook al. hihi. Liefs Huug en May.

• 15 Februari 2009 - 19:41

M&M:

Hallo Jaman!
    Alles flex zo te lezen :-)
    Lekker he, zo'n andere wereld waar alles er net ff anders aan toegaat.
    Jullie kantoor ziet er ook behoorlijk gelikt uit :-P
    Vet relaxed, zo aan het strand!

Enjoy!

Dikke knuf,

Nouk en Mies

• 16 Februari 2009 - 15:15

Wim:

superchill allemaal :) ook erg leuk jullie afgelopen week al ff te spreken via skype.. wat is het toch handig al die technologie!

hoop dat jullie het heel erg naar je zin hebben daar en spreek jullie snel!! xxxxxx

oh en prachtig chille foto's :)

• 17 Februari 2009 - 14:39

OmaN+Opaw:

Hallo Joanne en Robert!
    Bedankt voor het mailtje
    Fijn dat jullie het goed
    hebben daar.Ja joanne,wij zijn vanmorgen weer bij de dokter geweest en alles was goed.Over drie maannden weer voor controle.wij zijn blij dat het "voorlopig"voorbij is.Verder veel liefs van Oma enOpa!!

• 18 Februari 2009 - 09:35

Opa En Oma Eikenlaan:

Hoi jongelui, hoe is het daar bij jullie. Wij vermoeden dat julie het druk hebben want er komt nog niet veel nieuws op de site. Maar dat is niet erg, werk is belangrijker als briefjes schrijven.
    Hopen dat jullie het erg naar de zin hebben, groetjes Opa en Oma Groningen

• 19 Februari 2009 - 15:37

Welas:

yoo wat een bericht! mooi dat jullie goed zijn aangekomen.
    die tropische regen klinkt alles behalve hangerig zeg!
    willen jullie wel zo'n maikeltje meenemen?
    past vast goed in het nieuwe huis hahaha!

liefs

• 05 Maart 2009 - 07:40

Ike:

Leuk hoor zo'n eigen site,hoeven je ouwelui ook niet telkens hetzelfde verhaal op te dreunen.
    We blijven jullie belevenissen volgen!
    liefs van henk en ike